Kırmızı et meme kanseri riskini artırıyor
İngiltere’de
yapılan bir araştırma her gün düzenli olarak en az 57
gram kırmızı et tüketen kadınların meme kanserine yakalanma riskinin arttığını
ortaya koydu. Uzmanlara göre
dengeli beslenerek kanser riskini minimuma indirgemek
mümkün.
Son yıllarda yapılan çalışmalar beslenme alışkanlığının kanserde en önemli faktör
olduğunu ortaya koyuyor.
İngiltere’de yapılan bir araştırma kadınlarda kırmızı et
tüketiminin meme kanseri riskini artırdığını tespit etti.
Sonuçları “British Journal
of Cancer” adlı tıp dergisinde yayımlanan araştırma
Sheffield Üniversitesi tarafından
35 bin kadın üzerinde yapıldı.
Araştırmayı yürüten uzmanlar
kadınların günlük
sebze
meyve ve sigara tüketimini
kilolarının durumunu
aldıkları hormon takviyesini
ve hatta eğitim durumlarını da hesaba kattı.
Sonuçlar
menapoz dönemindeki
ve öncesindeki kadınların günde 100 gram kırmızı et tükettikleri takdirde
meme kanserine yakalanma riskinin yüzde 64 arttığını tespit etti.
Uzmanlara
göre
şişmanlığın azaltılması
alkolün dozunda alınması
spor ve sebze- meyvenin
bol tüketilmesi gibi basit önlemlerle meme kanseri riski azaltılabilir.
TÜRKİYE’DE HER
YIL 7 BİN KADIN MEME KANSERİNE YAKALANIYOR
Türk Kanser Araştırma ve
Savaş Kurumu’na göre Türkiye’de de her yıl 7 bin kadın
meme kanserine yakalanıyor.
Anasayfa > Genel > Memeleri Acık Karıların Rresimleri